چگونه تولید محتوا این کسب‌وکارها را متحول کرد؟
  • بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ دنیا با استفاده از تولید محتوا روز به روز فروش خود را افزایش داده اند. بعنوان اولین نوشته‌ام برای وبلاگ تیم تولید محتوای گراف راجع به کسب و کارهایی نوشته ام که با تولید محتوا متحول شده اند. نمونه تولید محتوا در این کسب و کار ها در ادامه مطالعه کنید.
    نمونه تولید محتوا در شرکت لگو

    image
    چگونه یک شرکت سازنده‌ی اسباب بازی‌های چوبی تبدیل به یک برند بزرگ می‌شود؟

    در بین سال‌های 1980 تا 1990 شرکت لگو با رقبای زیادی مواجه شد و برای مقابله با تقلیدکنندگان به روش‌ متفاوتی نیاز داشت. امروزه لگو به یک مرکز محتوا تبدیل شده و بیشتر شبیه یک شرکت رسانه‌ای است تا یک شرکت اسباب بازی، برندی که امروزه برای همگان آشناست و قدری فراتر از یک اسباب بازی است. اما چگونه؟
    My Lego Network
    یک شبکه‌ی اجتماعی که برای کودکان طراحی شده است. کاربران آن می‌توانند برای خود صفحه‌ی شخصی ایجاد کنند، جایزه ببرند، با هواداران دیگر لگو ارتباط داشته باشند و باهم بازی کنند و مسابقه دهند.
    LEGO mini-movies
    برای هرنسخه از محصولات، این شرکت مینی‌فیلم، کارتون و انیمیشن‌های جالبی می‌سازد و در اختیار کاربران وفادار خود قرار می‌دهد، تاکنون ده‌ها فیلم توسط لگو ساخته شده است.
    Lego click
    یک بستر نرم‌افزاری برای هواداران لگو، تا عکس‌ها و فیلم‌های لگوهای ساخته‌شده توسط خودشان را به اشتراک بگذارند.
    Design by me
    به وسیله‌ی این گزینه به مشتریان اجازه داده می‌شود تا لگوی خودشان را خودشان طراحی کنند.
    Lego universe
    بازی آنلاین چند نفره که برای جوانان طراحی شده است.
    Lego magazine
    مجله‌ای که برای کودکان طراحی شده است.

    لگو به عنوان یک برند آشنا در میان کودکان و نوجوانان، جایگاه ویژه‌ای برای خود باز کرده است و فکر می‌کنم هیچ شرکت اسباب بازی ای نمی‌تواند این همه تنوع و کیفیت داشته باشد.
    تولید محتوا


    نمونه تولید محتوا در ماگنولیا : تولید محتوا

    لن توتن مالک فروشگاه تجهیزات الکترونیکی است که با استفاده از تولید محتوا کسب‌وکارش را متحول ساخت. ولی چگونه؟

    لن توتن در سال 1954 ماگنولیا را به عنوان یک فروشگاه عکاسی افتتاح کرد. پس از مدتی، شروع به فروش قطعات الکترونیکی کرد. این فروشگاه نیاز به مشتری داشت اما با تبلیغات سنتی چیزی برایش حاصل نشد. او به کمک شخصی به نام راجر پارکر به این نتیجه رسید که بهترین راه تمایز آن‌ها ارائه‌ی چشم‌انداز و اطلاعات ارزشمند در حیطه‌ی کاری‌شان است. بنابراین یک مینی مجله به عنوان راهنمای خرید قطعات الکترونیکی که حاوی مطالب متنوعی در مورد نحوه خرید و مطالب مربوط بود، منتشر کردند. بعد از چهار دهه یکنواخت بودن، در طول ۱۸ ماه، توانستند به کمک تولید محتوا متحول شوند و کسب‌وکارشان را در واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا گسترش دهند.
    تولید محتوا
    نمونه تولید محتوا در لکسوس

    در سال 1983 شرکتی تصمیم به ساخت خودروهایی با برند لکسوس گرفت. برای این شرکت رقبای زیادی در سراسر جهان وجود داشتند که برندهای قدیمی تر و شناخته شده تری به حساب میامدند. آن‌ها نیازمند رفتاری متفاوت با بقیه بود. با وجود این مشکلات، لکسوس چگونه توانست در مدت بسیار کمی جزو ۱۰ خودرو برتر جهان شود؟

    داستان موفقیت لکسوس از این قرار است، آن‌ها مجله‌ای منتشر کردند و در این مجله در مورد سفر، تجربه‌های لوکس، اتومبیل‌ها، داستان و … مطالبی منتشر کردند. محتوایی که نه تنها برای دارندگان لکسوس بلکه برای همگان ایجاد شده و شرایطی را فراهم آورده تا خوانندگان به طور مستقیم با برند ارتباط برقرار کنند. در این مجله اصلا خبری از تبلیغ نیست و هدفب جز جلب اعتماد وجود ندارد.
    تولید محتوا
    نمونه تولید محتوا در گوگل

    مطمئنا گوگل شرکتی است که نیازی به معرفی ندارد. سفارش تولید محتوا بزرگی است اگر فکر کنیم شرکتی مانند گوگل نیاز به ارتقا ندارد. در فضای رقابتی امروز گوگل نیز درست مثل بقیه برای بقا نیاز به تحول دارد!
    دودل گوگل ایده‌ی خلاقانه‌ی گوگل هم اکنون به یک سنت بسیار دوست داشتنی تبدیل شده است. دودل‌ها لوگوهای بانمک و زیبای گوگل هستند که گوگل در مناسبت‌های مختلف مثل عیدها و رویدادهای مهم لوگوی خود را به آن‌ها اختصاص می‌دهد. برای مشاهده‌ی گوگل دودل‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
    اما این کار چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟

    ابتکار گوگل در این زمینه بی‌نظیر و خلاقانه بود. گوگل با این ایده علاوه بر اینکه مخاطبان زیادی دریافت می‌کند، ذهن مخاطبانش را به موضوعی که می‌خواهد جلب می‌کند. این‌ها از آن دسته از مطالبی هستند که به سبب داشتن جذابیت فراوان برای خواننده ، او را ترغیب به انتشار و اشتراک آن ها با دوستان خود می کنند و از این طریق بدون صرف هزینه و زمان از سوی مرجع تهیه کننده آن ، مستقلاً و به صورت تساعدی منتشر می شوند.
    تولید محتوا
    نمونه تولید محتوا در بزرگترین زنجیره‌ی یوگای آمریکا

    Trevor فردی که در سال 2002

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!